Motorowa wycieczka z Sajgonu przez Cat Tien, Mui Ne oraz Long Hai

Razem z moją żoną, Tuyen, bardzo lubimy jeździć na motorach oraz poznawać nowe zakątki Wietnamu. Postanowiliśmy więc połączyć obie pasje i wybrać się na wycieczkę motorową po okolicach Sajgonu. Podróż trwała łącznie 9 dni - od 25.12.2021 do 02.01.2022 roku.

Trasa Sajgon - Cat Tien

25.12 – 27.12.2021
Sajgon – Cat Tien

W dniu 25 grudnia, z samego rana wyjechaliśmy z Sajgonu kierując się do Parku Narodowego Cat Tien, położonego w prowincji Dong Nai. Przejazd zajął nam kilka godzin, a cała trasa liczyła około 170km z przerwą na kawę, lekki lunch w lokalnej knajpie przy drodze oraz wizycie w gminie Tan Phu, gdzie pośrodku niedużego jeziora leży gmach/skała (Da Nam Tai)

26.12.2021
Wizyta w Parku
Cat Tien

W tym dniu udaliśmy się do Parku Narodowego Cat Tien. Park zwiedziliśmy rowerami jadąc na początku betonową drogą, a następnie leśnymi ścieżkami w otoczeniu przepięknej roślinności. Udało nam się dotrzeć do dwóch wodospadów (Ben Cu oraz Thac Troi), zwiedzić drzewo „Wujka Dong’a”, oraz niesamowitego fikusa „6-rooted Intersecting Ficus”.

Cat Tien - Bao Lac

27.12.2021
Park
Cat TienBao Loc

W dniu 27.12 udaliśmy się do miasta Bao Loc, które nie jest znane wśród zagranicznych turystów. Samo miasto nie ma wiele do zaoferowania, ale jest dobrym miejscem na nocleg po drodze przy wycieczce motorowej oraz miejscem do zwiedzenia plantacji herbaty, wodospadów oraz napicia się wyśmienitej kawy w niewiarygodnej niskiej cenie (filiżanka kawy za 15 000 VND ~ 2,60 PLN).

Przejazd szutrową drogą, górskimi serpentynami w otoczeniu przepięknej i bujnej zieleni, plantacji kaw, herbaty, pieprzu, owoców chlebowca oraz malutkich wiosek z drewnianymi domkami - coś pięknego!

W Bao Loc niestety dość mocno padało, dlatego oprócz pobytu w hotelu odwiedziliśmy kawiarnię z przepyszną kawą oraz lokalną restaurację, gdzie zjedliśmy kolację.

28.12.2021
Bao LocMui Ne

Do Mui Ne udaliśmy się jedną z głównych dróg. Po wyjeździe z Bao Loc udaliśmy się do Pagody Linh Quy Phap An. Na pagodę składają się dwie nieduże i proste świątynie, ale sam kompleks jest położony na zboczu góry z przepięknym widokiem na okolicę.

Po zwiedzeniu pagody wyjechaliśmy w dalszą drogę do Mui Ne. Trasa w „dół” prowadziła znowu niesamowicie malowniczymi górskimi serpentynami. Z jednej strony góry pokryte dżunglą, z drugiej doliny pełne zieleni oraz jeziora.

Po zjeździe na bardziej płaski teren odbiliśmy w bok z głównej drogi. Trasa prowadziła przez wioski zamieszkałe przez mniejszości etniczne mieszkające w tradycyjnych domkach. Po drodze zatrzymaliśmy się na odpoczynek w kawiarni z hamakami. Dalsza droga do Mui Ne prowadziła przez plantacje owoców smoka oraz pola ryżowe położone na tle gór.

Trasa Bao Loc - Mui Ne
Mui Ne

29.12.2021 – 01.01.2022

W Mui Ne oprócz kąpieli w morzu i hotelowym basenie, zwiedziliśmy pobliskie miasto Phan Thiet, gdzie znajduje się była szkoła, gdzie w przeszłości przez kilka miesięcy uczył Ho Chi Minh, dawną wieżę ciśnień, świątynię Thuy Tu, gdzie lokalni rybacy modlą się o dobre i spokojne połowy do bóstwa mórz – Ca Ong czyli bóstwa pod postacią wieloryba (świątynia była zamknięta) oraz port rybacki. W okolicy Mui Ne zwiedziliśmy dawne świątynie Czamów – Po Sah Inu, Magiczny Strumyk oraz targ rybny to atrakcje Mui Ne.

01.01.2022
Mui Ne – Long Hai

Z Mui Ne w drodze powrotnej do Sajgonu zatrzymaliśmy się miasteczku Long Hai położonym niedaleko miasta Vung Tau – bazy wypadowej na weekendy mieszkańców Sajgonu. Wybraliśmy mniej uczęszczaną trasę. Jechaliśmy małymi lokalnymi drogami, częściowo wzdłuż wybrzeża, a częściowo przez plantacje owoców smoka, kauczuku i pola ryżowe. Sama trasa liczyła około 170km.

Po przyjeździe do Long Hai i odpoczynku, udaliśmy się na miejską plażę, gdzie wieczorami są sprzedawane świeże i smaczne owoce morza.

Long Hai – Vung Tau – Can Gio – Sajgon

02.01.2022
Long Hai –
Vung Tau – Can Gio – Sajgon

Ostatni etap podróży to przejazd do Vung Tau na prom, który płynie do Can Gio. Can Gio to jeden z powiatów wchodzących w skład miasta Ho Chi Minh’a, gdzie znajdują się lasy namorzynowe. Z Can Gio do Sajgonu jechaliśmy w otoczeniu owych lasów namorzynowych. Ostatnim etapem podróży była przeprawa promem z Can Gio do dzielnicy Nha Be w Sajgonie.

W naszej ofercie nie może zabraknąć wycieczek motorowych. Wybierz się z nami w 11-dniową podróż z Sajgonu do Hoi An albo wieczorną wycieczkę po Ho Chi Minh.

Wczasywazji to biuro ciekawszych podróży! Organizujemy wycieczki skrojone na Twoją miarę, dla nas nie ma rzeczy niemożliwych. Napisz do nas, a pomożemy Ci zaplanować podróż, o jakiej zawsze marzyłeś.

Krzysztof Michałowski

O Wietnamie wie prawie wszystko, a to za sprawą studiów orientalistycznych, wietnamskiej małżonki i niemal dekady spędzonej w Sajgonie. Jego "Wstęp do Wietnamu" to początek Twojej wielkiej, azjatyckie przygody!

Masz ochotę na więcej? Zobacz nasze wycieczki po Azij!